[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي درباره پایگاه آخرين مطالب تمام مطالب جستجو ثبت نام ارسال مطلب تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 1 - ( 3-1395 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 4-5 برگشت به فهرست نسخه ها
راهنمای شیوه های ارزیابی صلاحیتهای بالینی در علوم پزشکی (با تاکید بر آزمون های بالینی ساختاریافته عینی)- فصل اول: ارزشیابی عملکرد بالینی
شهرام شایان ، مسیح صبوری، احمد صالحی
چکیده:   (1753 مشاهده)

فصل اول: ارزشیابی عملکرد بالینی

مقدمه ...................................................................................................................................................................................................

مقایسه روشهای عینی با روشهای سنتی ارزشیابی ..............................................................................................

ارزیابی صلاحیت بالینی ..........................................................................................................................................................

انتخاب ابزارهای ارزشیابی .....................................................................................................................................................

توصیه هایی برای اساتید در مورد نحوه سنجش عملکرد بالینی دانشجویان .....................................

آزمون عملکرد دانشجویان از وظایف اصلی بسیاری از اساتید دانشگاه می باشد. ارزشیابی عملکرد دانشجویان در شرایط بالینی اصولاً کاری سخت و دشوار تلقی می شود.

با رعایت دو مرحله زیر اساتید می توانند تلاشهای خود را درجهت ارزشیابی، سازمان دهی و بهینه کنند.

اول: هدف از سنجش عملکرد باید تعیین شود، نباید فراموش کرد که سنجش عملکرد هم برای سنجش توانایی های فرد است و هم برای آگاهی از نقاط ضعف و نیز ارتقاء سطح توانایی های فردی.

اگر هدف از ارزشیابی افزایش‌ (ارتقاء) سطح عملکرد دانشجو باشد، نباید فراموش شود که این هدف هنگامی تحقق می یابد که ارزشیابی بتواند در زمان مناسب ، کارآمد و بازخورد مناسب را به دانشجو ارائه نماید.

اگر هدف از ارزشیابی سنجش سطح توانایی های دانشجو باشد این ارزشیابی باید نتایج دارای روایی و پایایی از عملکرد را فراهم نماید.

دوم : ویژگیهای یک عملکرد خوب از قبل تعیین شده باشد. در این راستا تعیین اهداف عینی و اهداف نهایی ضروری است اهداف نهایی بیانگر ایده آل ها و اهداف نهایی نظام آموزش می باشد.

واژه‌های کلیدی: صلاحیت بالینی آزمون
متن کامل [PDF 722 kb]   (188 دریافت)    
انواع مطلب ارسالی : فصلی از کتاب | موضوع مقاله: جنبه های فنی آزمون های مهارت بالینی
دریافت: ۱۳۹۵/۳/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۵/۳/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۰
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


شایان شهرام، صبوری مسیح، صالحی احمد. راهنمای شیوه های ارزیابی صلاحیتهای بالینی در علوم پزشکی (با تاکید بر آزمون های بالینی ساختاریافته عینی)- فصل اول: ارزشیابی عملکرد بالینی. 1. 1395; 1 (1) :4-5

URL: http://csla.ir/article-1-24-fa.html



دوره 1، شماره 1 - ( 3-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش و ارزشیابی مهارت های بالینی Clinical Skills Learning and Assessment
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3844